YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Exersand echilibristica.

Salut! Am terminat de citit de curand, nu prea de curad, de fapt, cartea lui Tudor Chirila, 'Exercitii de echilibru' asa ca, m-am gandit ca ar fi bine venita o recenzie, sa spunem, doar parerile mele asezate intr-un fel cat mai logic [asa se vrea] spre a fi impartasite cu voi aici.
Bun. Cartea e o 'culegere' de texte alese de pe blogul lui Tudor [click] scrise intre 2007 si 2012 fara legatura unul cu celalalt, doar idei, ganduri, situatii, trairi...
Modul in care Chirila scrie e putin ciudat, diferit, special, dragut, nu o sa intelegeti pana nu cititi macar cateva dintre creatiile lui, mie mi-a placut pentru ca nu e un roman clasic, nu e o singura poveste, nu e ceva ce intalnesti prin majoritatea cartilor de beletristica, repet, e diferit.
In carte, autorul a abordat o multime de teme: de la trecut, prezent, viitor, copilarie, adolescenta, religie si politica pana la repetitiile si agitatia dinaintea unui concert.
Ca sa va conving sa mergeti sa cumparati sau sa imprumutati cartea, uiati niste franturi.

Citate. 
"Timpul fuge de mine in seara asta. Poate ca singura noastra sansa e sa fugim noi dupa el. Cu voia lui Dumnezeu. Nu gasesc cablul alb de la aparatul de fotografiat. Mai bine. As putea sa ma apuc de ceaiul ala verde care-mi va permite sa ma uit in gol cateva minute. Trebuie sa dormi, Tudore. Ce sens are sa dormi daca nu ai refren?"

"Oamenii nu mai gandesc ce spun pentru ca au la indemana prea multe cuvinte si prea putin timp."

"Te tavalesc si incerc sa te-nteleg, dar tu esti radicali si radacini
Care se-ncolacesc in jurul meu: doua perechi de 88 sunt ochii ce-au fost verzi,
Sarutul tau e multime vida din care picura usor in mine zecimale
Atat de mici si de marunte ca boabele de roua de la munte.
Esti matematica, iubita mea, esti derivata din dorinta mea...[...]
Daca te tai la deget, ajungi la -4 si-un x patrat ori doi imi trebuie ca sa te bandajez, sa nu mai curga cifre..."

"Pe aici, pe la noi, oamenii omoara toleranta. Si iubirea. Cu ura. Pe aici, pe la noi, oamenii Il omoara zilnic pe Isus... Din fericire, Isus e mai presus de noi... Ca si iubirea..."

"Ma gandesc la sufletul meu ca la o camera mare cu pereti de tabla si ecou nesfarsit.
Intr-un colt zace inima...
Din tavan spanzura un bec. In jurul lui, atrase de lumina, roiesc gandurile."

"Fericirea nu se gaseste pe toate drumurile. Daca ar fi asa, am ragai dupa ea ca dupa Coca-Cola. Ar fi culmea s-o mai putem lua si cu sticla la schimb."

" <<Traieste clipa>> e o prostie, caci clipele care merita cu adevarat a fi traiete sunt rare."

"Tendinta generala este aceea de a incerca sa-i atribuim lui Dumnezeu miracole pe care scepticii le justifica apoi prin demonstratii stiintifice. <<N-are legatura cu Dumnezeu>>, spun ei. <<E perfect demonstrabil stiintific>>. Dar cine a zis ca Dumnezeu nu stie fizica?"
Fotografii geniale gasite pe blogul lui.


 Si ca sa continuam in aceeasi idee...
Pa.


 
 

2 comentarii:

  1. Wow,e super tare cartea.Și eu am citit-o,și chiar m-a impresionat,mi-a dat o altă perspectivă de a privi lucrurile.

    RăspundețiȘtergere